سوالات مهم در رابطه با ارسال بار هوایی

سوالات متداول

در فریت بار یکسری سوالات ذهن مسافر را درگیر می کند در زیر به تعدادی از این سوالات پاسخ داده ایم :

هنگام فریت بارحضور مالک بار یا همان مسافر آیا الزامی می باشد؟

حضور صاحب بار جهت فریت بار ضروری است. در صورت عدم حضور مسافر، حضور یکی از فامیل های درجه با همراه داشتن شناسنامه، تصویر از بلیط و پاسپورت خود مسافر الزامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مدارک فریت بار را مطالعه نمایید.

در صورت ثبت نادرست نام و مشخصات تحویل گیرنده بار در بارنامه چه اقداماتی باید انجام داد؟

در سریع ترین زمان ممکن مشخصات صحیح را به شرکت حمل کننده اطلاع بدهید، تا اطلاعات درست درج گردد، از پرداخت هزینه اضافه بار و انبار داری معاف شوید و در زمان تعیین شده، بار تحویل گرفته شود.

چنانچه در هنگام دریافت بار از صدمه وارد شده به کالا آگاه شوید، چه اقدامی را باید انجام داد؟

بعد از تحویل بار در فرودگاه مقصد کالا را بررسی کرده و در صورت وجود صدمه قبل از خارج شدن از فرودگاه برای دریافت خسارت به دفترایرلاین مراجعه فرمایید.

مدت زمان رسیدن فریت بار به مقصد مورد نظر چه قدر می باشد؟

بسته به نوع و جحم بار و کشور مورد نظر مدت زمان متغیر می باشد به طوری که اگر قصد فریت بار به کشور های نظیر آلمان، سوئد، فلاند و…را داشته باشید اگر پرواز به صورت عادی و بدون تاخیر انجام گیرد 2 الی 3 روزه محموله به مقصد می رسد ولی اگر مقصد مورد نظر آمریکا و یا کانادا باشد 3 الی 5 روز پس از فریت بار می توانید کالا را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

جهت تحویل بار در مقصد، ارائه اصل بارنامه الزامی می باشد؟

ارائه مدرک شناسایی و شماره بارنامه در زمان تحویل بار در مقصد الزامی می باشد. داشتن اصل بار نامه ضروریتی ندارد.

محاسبه تعرفه های فریت بار(هزینه) چگونه می باشد؟

محاسبه هزینه فریت بار به عواملی نظیر هزینه بسته بندی، هزینه توزین، تخلیه و بارگیری، انبارداری، هزینه بار نامه هوایی و … بستگی دارد. صرفه جویی در هزینه حمل هوایی بار به کشورهای دیگر برای دانشجویان، تاجران، مسافران بسیار مهم می باشد پس از این رو می توانید برای مدیریت هزینه ها از خدمات فریت بار شرکت ایرسا ایمن بار استفاده نمایید و برای کسب اطلاعات کامل تر به سایت ایرستا ایمن با صفحه “هزینه فریت بار” را مطالعه فرمایید.

گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) از چه تایم کاری تبعیت می کنند؟

گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر جهت خدمت رسانی به هم وطنان آماده خود را اعلام می کنند. در ضمن گمرک در روزهای پنج شنبه، جمعه و سایر روزهای تعطیل رسمی کشور تعطیل می باشد.

کالاهای ممنوعه در حمل هوایی بار کدام ها می باشند؟

بعضی از کالاها در فریت بار از لحاظ گمرکی و حراستی ممنوع می باشند زیرا ارسال برخی از کالاها از طریق خط هوایی بسیار خطرناک است و سبب آسیب رسیدن به افراد و خود هواپیما می گردد. برای کسب آگاهی کامل تر به صفحه “کالای ممنوعه در فریت بار” سایت ایرسا ایمن بار مراجعه فرمایید.

با استفاده از خدمات فریت بار چه لوازم و کالاهای را می توان به کشورهای مختلف ارسال کرد؟

تمامی لوازم تجاری و نمایشگاهی، لوازم دانشجویی، لوازم منزل، لوازم شخصی و حیوان خانگی را می توانید با استفاده از فریت بار به تمامی کشورهای دنیا ارسال نمایید. جهت کسب آگاهی صفحه “فریت کالاهای مجازی” در سایت ایرسا ایمن بار را مشاهده نمایید.

مسافران با چه محدودیت وزنی در فریت بار مواجه هستند؟

مسافران می توانند با فریت بار تمامی لوازم مورد نیاز سفر خود را بدون هیچ محدودیتی و باد نظر گرفتن محدودیت ظرفیت هواپیما با فریت بار به مقصد مورد نظر در هر کشوری ارسال نمایند.

اندازه گیری دقیق وزن بار در فریت کردن چگونه محاسبه می گردد؟

بار در گمرک فرودگاه خمینی (ره) بر روی باسکول قرار داده می شود و پس از مشخص شدن وزنه کالا با توجه به نوع و اندازه بار در بسته بندی مخصوص خود محموله گذاشته شده و آماده فریت می شود. قابل ذکر است که ابعاد بار بر حسب سانتی متر اندازگیری و محاسبه می گردد. جهت کسب اطلاعات در باره تاثیر وزن و بسته بندی بر روی هزینه می توانید به صفحه “هزینه بسته بندی فریت بار” مراجعه فرمایید.

بعد از صدور بارنامه وضیعیت کالا آیا قابل تعقیب و پیگیری می باشد؟

صاحب بار می تواند به صورت آنلاین تمامی مراحل تحویل از مقصد تا مبدا را پیگیری کند و این امکان برای تمای مشتریان ایرسا ایمن بار فراهم می باشد. مشتریان محترم با مراجعه به صفحه پیگیری بارنامه فریت بار از وضعیت بار خود اطلاعات کسب نمایید.

ارسال لوازم باتری دار به صورت فریت هوایی آیا امکان پذیر است؟

حمل هوایی و یا به همراه داشتن لوازم الکتریکی باتری دار، انواع باتری های یدکی، پاور بانک ها در فریت بار با محدودیت ها و ممنوعیت های رو به رو است. به طور مثال باتری لیتیومی یونی که بیش از اندازه گرم می باشد می تواند سبب انفجار و یا آتش سوزی گردد که دمای سوختن این نوع باتری ها بیش از 600 درجه سانتی گراد می باشد، از این رو حمل هوایی لوازم باتری دار بسیار پر اهمیت می باشد. جهت آشنایی با کالاهای غیر مجاز در فریت بار به صفحه “حمل باتری های لیتیومی” مراجعه فرمایید.