هزینه فریت بار به خارج از کشور چقدر است ؟

قیمت و هزینه فریت بار به کشورهای کانادا , استرالیا , آمریکا , کشورهای اروپا , کشورهای افریقا و آسیا با ایرلاین های مختلف به چه صورت است ؟ :  مهمترین مسئله ای که در صنعت حمل و نقل بین المللی و یا لجستیک به آن توجه دارند هزینه فریت بار است، مدیریت هزینه فریت بار برای مسافران، مهاجران و دانشجویان که تمایل به ارسال بار یا لوازم مورد نیاز خود به خارج از کشور دارند پر اهمیت می باشد. کسب اطلاعات درباره عوامل تاثیر گذار بر قیمت فریت نظیر وزن و حجم بار، نرخ ارز، ماهیت کالا، نوع بسته بندی و… می تواند در محاسبه و صرفه جویی هزینه ها به شما کمک کند.

افرادی که قصد فریت کالاهای خود به کشورهای دیگر را دارند در ذهن خود ابهامات و سوالاتی را مطرح می کنند که ما در این مقاله به برخی از این سوالات پاسخ داده ایم منتها برای پاسخ به سوالات دیگر می توانید با شرکت حمل هوایی ایرسا ایمن بار تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره کارشناسان استفاده نمایید.

هزینه فریت بار

هزینه فریت بار هوایی

به طور کلی می توان گفت که هزینه ارسال بار به صورت هوایی به عناوینی بستگی دارد که آگاهی از آن ها می تواند به صرفه جویی و مدیریت هزینه ها کمک شایانی کند که عناوین به شرح زیر می باشد.

  • هزینه بسته بندی
  • هزینه حمل تا بخش بار فرودگاه امام خمینی (ره)
  • هزینه توزین، تخلیه، بارگیری و انبارداری
  • هزینه تشریفات گمرکی و گرفتن پته مسافری و یا مجوز صادراتی جهت فریت کالا تجاری
  • هزینه بار نامه
  • هزینه اخذ مجوزهای مربوط به بار و بسته بندی

خدمات ارزشمند شرکت حمل هوایی ایرسا ایمن بار در زمینه فریت بار ضامن مدیریت هزینه مشتریان خود می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه حمل بار هوایی

هزینه در استفاده از هر خدمت و سرویسی جزء مهم ترین و پر اهمیت ترین آپشن ها برای انتخاب می باشد. ماهیت کالا، نوع بسته بندی، اخذ مجوز، ایرلاین حمل کننده بار، مقصد، حجم بار، نرخ ارز، قانون مینمیمم کلیه این عوامل بر هزینه فریت بار تاثیر می گذارد. جهت صرفه جویی در هزینه و کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر توضیحات مختصری را برای هریک از موارد بیان کرده ایم که به شرح زیر است.

تاثیر ماهیت کالا بر هزینه فریت بار

هزینه فریت هر کالا به نسبت ماهیتی که دارد متفاوت است به طوری که هزینه فریت بار کالاهای خطرناک و حیوان های زنده از کالاهای معمولی بالاتر می باشد. از این رو نوع کالا بر قیمت نهایی ارسال هوایی بار به خارج از کشور تاثیر گذار است.

هزینه مجوزهای لازم برای فریت بار

جهت فریت بعضی از کالاها به کشورهای مختلف به همراه داشتن و اخذ برخی از مجوزها و مدارک الزامی می باشد که البته این موضوع به نوع بسته بندی محموله هم بستگی دارد. اخذ برخی از مدارک و مجوزها هزینه ای هم در بردارد که بر قیمت تمام شده فریت کالا تاثیر چشمگیری می گذارد. مشاورین ایرسا ایمن بار مشتریان خود را در باره تمامی هزینه و چگونگی مدیریت هزینه آگاه و کمک های لازم را انجام می دهد.

نوع بسته بندی

هزینه بسته بندی باتوجه به ماهیت کالا، قانون کشورهای مقصد و یا شرکت های حمل کننده، بسته به نوع و مقدار متریال (مواد) افزایش می یابد. به طور مثال پالت بندی (از جنس چوب، فلز و پلاستیک) کردن کالاهای شکستنی برای جلوگیری از آسیب دیدگی بر افزایش هزینه ارسال هوایی بار مشتریان تاثیر می گذارد.

تاثیر ایرلاین حمل کننده بار، بر قیمت فریت بار

نرخ حمل هوایی با توجه به خارجی و یا داخلی بودن ایرلاین، کلاس هواپیمایی و خدماتی که ارائه می شود متفاوت است، و بر هزینه فریت بارثاثیر می گذارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ایرسا ایمن بار تماس گرفته و از راهنمایی های این مجموعه استفاده نمایید.

مقصد فریت بار

از موارد دیگری که می تواند بر هزینه فریت بار بیافزاید فاصله موجود بین مبدا و مقصد کشورها می باشد. بعضی از مسیرها به دلیل عدم وجود پرواز مستقیم از مبدا به مقصد بار به صورت غیر مستقیم و دو مسیره حمل می شود و در بعضی از موارد قسمتی از راه توسط کامیون (تراک) به صورت زمینی حمل می شودد. تمامی موارد ذکر شده در هزینه فریت بار تاثیرگذار است و سبب افزایش هزینه ارسال بار هوایی می گردد.

تاثیر حجم بار برقیمت فریت بار

هزینه حمل بار به صورت هوایی بر مبنای حجم بار به نسبت وزن ناخالصی حساب می شود که یقینا بر هزینه فریت بار موثر بوده و سبب افزایش هزینه می گردد. به طور مثال بارهای نظیر پشم، مبلمان و صندلی در حمل هوایی به صورت حجمی محاسبه می شود. در قسمت زیر در مورد بارهای حجمی توضیحات کامل ارائه شده است.

تاثیر نرخ ارز بر هزینه فریت بار هوایی به خارج از کشور

کرایه های حمل هوایی بار در ایرلاین های خارجی به دلار و دیگر ارزهای خارجی حساب می گردد. با متغیر بودن نرخ ارز در ایران و با افزایش نرخ، روشن است که هزینه فریت بار نیز افزایش می یابد. قابل ذکر است که قیمت نهایی ارسال هوایی بار با ایرلاین های خارجی به نرخ آزاد محاسبه می شود.

تاثیر قانون مینیمم هزینه، بر قیمت نهایی فریت بار مسافری

قانون مینیمم هزینه، قانونی است که کلیه ایرلاین های دنیا از آن تبعیت می کنند، به طوری که ایرلاین ها نکته های ویژه را جهت قیمت دهی ارسال بار هوایی تعیین می کنند. جهت مدیریت هزینه فریت بار اطلاعات کامل تری را از قوانین مرتبط با این نقاط به دست آورید و با شرکت ایرسا ایمن بار تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را در این خصوص به شما ارائه کنند.

نحوه محاسبه ی “وزن حجمی”

بعضی از کالاها به نسبت وزن که دارند محیط زیادی از انبار هواپیما را اشغال می کنند. به عبارت دیگر کالاهای نظیر مبلمان و صندلی با وزن کم ولی محیط زیادی را می گیرند. طبق قوانین و مقررات بین المللی اتحادیه جهانی هوانوردی (IATA) به خاطر وجود محدودیت وزنی و حجمی در انبار هواپیما بارهای این چنینی را به صورت حجمی حساب می کنند. مطابق فرمول زیر اول وزن معدل حجم بار (Volumetric Weight) را بعد از بسته بندی حساب کرده و با وزن واقعی کالا یا وزن باسکولی قیاس می کنند، هر یک بیشتر باشد آن را به عنوان وزن مناسب برای پرداخت هزینه مشخص می کنند.

وزن معادل حجم= 6000/ (بیشترین طول × بیشترین عرض × بیشترین ارتفاع)

برای استفاده از هر متر مکعب فضای هواپیما باید حداقل هزینه 167 گیلو گرم بار را پرداخت نمایید. قابل توجه است که کلیه ابعاد بر حسب سانتی متر اندازه گیری می شود.

هزینه فریت بار

سوال و جواب هایی در مورد هزینه های فریت بار

در این قسمت از مقاله جهت برطرف کردن هر گونه شبهه و ابهام درباره هزینه ارسال بار هوایی، نحوه پرداخت، تبدیل نرخ به ریال و… به کشورهای مختلف به سوالات شما پاسخ داده شده است. چنانچه پس از مطالعه این بخش باز هم ابهام و سوالاتی داشته اید می توانید از طریق کامنت و یا با پر کردن فرم در صفحه تماس با ما از مشاوره رایگان کارشناسان ایرسا ایمن استفاده کنید.

تیم این شرکت با نهایت صبر و حوصله به کلیه سوالات و ابهامات شما پاسخ خواهد داد، تا با اعتماد و اطمینان لوازم منزل، لوازم شخصی، لوازم دانشجویی، حیوان خانگی، لوازم تجاری و نمایشگاهی را جهت فریت به کشورهای مختلف اعم از آمریکا، کانادا، کویت، امارلات، سوئد، آلمان و… را به ایرسا ایمن بار بسپارید.

نحوه پرداخت هزینه های حمل به ریال یا دلار؟

هزینه حمل هوایی ایرلاین های خارجی نظیر خط هوایی امارات، قطر و اتریش به دلار و سایر ارز ها خارجی محاسبه می شود و با نرخ تبدیل ارز به ریال محاسبه دریافت می گردد. منتها تعرفه فریت بار در ایرلاین های داخلی مثل هواپیما ایران ایر، هواپیمای ماهان به ریال محاسبه و به ریال (ROE) تحویل گرفته می شود.

نرخ تبدیل ارز به ریال(ROE) چیست؟

بانک مرکزی به صورت هفته ای تبدیل ارزهای خارجی به ریال را محاسبه کرده و در اختیار واحد مالی هواپیمایی قرار می دهد. تبعیت و اجرای این قانون برای کلیه شرکت های که نمایندگی رسمی و مجوز از سازمان هواپیمایی جهت فریت بار دارند الزامی می باشد.

شرکت های حمل هوایی یا رلجستیک که از سازمان هواپیمایی مجوز و نمایندگی رسمی دارند از قانون مینیمم هزینه تبعیت کرده و برای خود نقطه خاصی را تعریف می کنند و بر پایه آن تعرفه برای فریت بار هر محصول اعلام می کنند. نحوه پرداخت هزینه فریت بار و چگونگی تبدیل ارز به ریال از سوالات متداول افرادی می باشد که قصد فریت بار به سایر کشورها را دارند می باشد.

با محاسبه وزن حجمی بار خود تا حدودی می توانید هزینه قابل پرداخت خود جهت فریت کالا با بسته بندی خاص را به دست آورید. جهت مشاوره و کسب اطلاعات درباره هزینه فریت بار می توانید به صورت حضور در دفتر فعال شرکت ایرسا ایمن بارواقع در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور یابید و یا با مراجعه آنلاین به سایت از خدمات این شرکت استفاده نمایید.